Jumaat, 24 Julai 2009

Surat Terbuka Buat Tuan Guru Nik Aziz



Assalamualaikum , Tuan Guru Nik Aziz, Izinkan saya mengungkap kembali kata-kata tuan guru baru -baru ini ketika di pilihan raya kecil Manik Urai dan juga sebelumnya yang jelas menekan UMNO adalah sebuah parti yang sesat, UMNO adalah parti yang mirip ajaran agama Ayah Pin. Sebagai umat Islam yang daif dan kerdil ini saya dapat menyimpul kan kata-kata Tuan Guru bahawa UMNO adalah sebuah parti yang mengamalkan ajaran Islam yang sesat.

Apabila Timbalan Perdana Menteri mencabar Tuan Guru untuk membuktikan bahawa UMNO tidak pernah menyumbang kepada mengembang kan syiar Islam di Malaysia dan mencabar Tuan Guru untuk membuktikan bahawa PAS adalah sebuah parti yang lebih banyak menyumbang kepada pembangunan Islam di Malaysia , sampai hari ini Tuan Guru masih tidak menyahut cabaran berkenaan.

Tuan Guru , hari ini saya rasa sudah tiba masanya rakyat Malaysia memikirkan kembali perjuangan yang di bawa oleh Pakatan Rakyat . Perjuangan kuasa politik adalah satu perkara yang lain, keimanan dan maruah bangsa Melayu perlu difikirkan. Masa depan anak bangsa perlu menjadi keutamaan. Apa guna jika memiliki kuasa politik tetapi maruah dan keimanan generasi muda kita tergadai.

Melayu dalam PKR telah melampaui batas menggadai maruah bangsa dan keimanan umat Islam. Izinkan saya meluahkan perasaan bimbang dan kecewa saya mengenai dua perkara yang berlaku baru-baru ini. 1) Kehadiran NIzar (Menteri Besar Perak yang tersingkir) 2) Kehadiran tiga pemimpin PR beragama Islam dan berbangsa Melayu yang saya tonton Melayu Vedio. Jika saya tidak silap , Anwar Ibrahim , Shamsul dan juga bekas ketua Dewan Pemuda Pas, Nasharuddin dalam satu upacara menghormati Mendiang Teoh.Mujur Tuan Guru tidak ada bersama.

Kelihatan , Lim Kit Siang membetulkan saf dan membawa Karpal Singh dalam barisan Saf berkenaan dan setelah itu mereka mengada kan upacara penghormatan dengan tunduk hormat kepada gambar , kuih apam balik , kuih kek dll yang akan di bekalkan kepada Teoh dalam persemadian nya. Ia kelihatan seperti orang Islam sembahyang jenazah . Anwar dan juga mereka-mereka rokok setengah sebanyak enam kali. Kenapa Enam dan kenapa tidak lima atau tujuh atau lapan. Saya tidak faham cara sembahyang jenazah baru ini kerana inilah kali pertama saya lihat dilakukan oleh umat Islam.

Saya juga tidak tahu apa doa yang dibaca oleh mereka dan saya juga tidak tahu dari kitab mana mereka belajar sembahyang jenazah ini dan apakah tujuan dilakukan sembahyang jenazah sebegini. Mungkin Tuan Guru lebih arif dan Tuan guru boleh mencari dalil dalil untuk menyakinkan penyokong bahawa apa yang berlaku ini tidak syirik.
Mungkin Tuan Guru boleh mencari nas nas yang hampir serupa untuk Tuan guru halalkan seperti yang lazim Tuan Guru lakukan.

Sama juga dengan Nizar, tak perlu saya siarkan gambar kerana telah banyak laman-laman web yang menyiarkan nya. Apakah memegang lilin dengan niat, apa niat saya tidak tahu itu dibenarkan oleh Islam. Nasib baik Teaih bukan beragama Kristian , saya jangkakan jika Teoh bergama Kristian tentu mereka akan memangkah salib di dada dengan tangan mereka.

Tuan Guru, kita kini telah melampaui batas hanya kerana mahu sokongan bangsa asing. BN dulu mendapat sokongan dari bangsa asing tetapi pemimpin mereka tidak perlu melakukan perkara seperti ini.Mereka tidak perlu masuk ke gereja atau ke Tok Kong Cina atau sembahyang jenazah atau memegang lilin. Apakah yang telah berlaku dengan ulamak ulamak sekarang. Yang hairan apabila kita mahu menyatu kan bangsa dan agama kita mendapat tentangan dari Tuan Guru. Tuan Guru mengatakan bahawa UMNO sama dengan kerajaan ayah PIN. Sekarang ini apakah PAS tidak sama dengan kerajaan Ayah Pin?

Kita boleh maafkan Anwar, kerana kita tahu Anwar akan lakukan apa saja untuk jadi PM . Tapi ulamak-ulamak PAS , seperti Tuan Guru , kini sanggup melakukan apa saja untuk menjadi kerajaan. Apakah ini kerajaan yang dimahukan oleh penyokong PR? , Tuan Guru maafkan saya jika tulisan ini keterlaluan , Demi anak bangsa dan Islam saya terpaksa menulis dan meminta penjelasan Tuan Guru.

Daripada : TepakBersulam

Lihat You Tube ini : http://www.youtube.com/watch?v=O8Nllxlu_SM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pejuang/// tidak sama sekali bertanggungjawab atas sebarang komen yang diberikan oleh sahabat ke dalam artikel pejuang///.