Isnin, 16 November 2009

Jawatankuasa Siasatan Ad-hoc......LANTIKAN SIAPA?


LAGU TEMA JAWATANKUASA AD-HOC TARGEDI
KUALA DIPANG.

Kelmarin beruk-beruk yang menamakan kumpulan mereka Pakatan Rakyat telah membuat lawak semula apabila meneruskan apa yang dinamakan SIASATAN AWAM BERKENAAN TRAGEDI KUALA DIPANG.

Penyiasatan Ad-hoc tragedi Kuala Dipang yang diketuai beruk dari kawasan DUN Tronoh iaitu V Sivakumar dikatakan telah mendengar keterangan daripada orang awam termasuk bapa mangsa jambatan runtuh berkenaan.

Persoalannya...., siapa yang melantik mereka dan mereka nie mewakili kerajaan mana? Kata sahabat pejuang/// ketika mengulas akan perkara ini, beruk-beruk tersebut tidak mewakili mana-mana kerajaan melainkan sengaja mencari salah silap kerajaan BARISAN NASIONAL. Setelah mencatit dan mendengar keluhan dan luahan keluarga mangsa..... Beruk V Sivakumar dan Beruk Komunis Chang Lih Kang akan mengulas dengan meletakkan 101 % kesalahan tragedi tersebut kepada kerajaan BARISAN NASIONAL.

Tey............ tamby!!! Kalau dah KELING janganlah nak jadi PARIA pula.
Hoi............ sohai!!! Kalau dah CINA janganlah nak jadi CINA KOI pula.

Janganlah mengambil kesempatan di atas kepayahan dan kesedihan orang lain demi kepentingan politik. Apa pun pejuang/// akan menanti "public inquiry" yang dijanjikan oleh beruk tersebut yang akan melibatkan sesiapa sahaja yang mempunyai maklumat ( paling dikehendaki adalah maklumat yang boleh menyalahkan kerajaan UBN).

Cadangan pejuang/// kepada Jawatankuasa Ad-hoc ini adalah lebih baik menyiasat isu Ba'iah wakil rakyat PAS kerana ini melibatkan orang yang masih hidup apatah lagi isu ba'iah ini adalah diskriminasi terhadap KAUM WANITA. Bayangkanlah andai GURUNANAK NIK AJIS bila datang gilanya menyatakan PAS akan bekerjasama dalam membentuk kerajaan perpaduan dengan UMNO....., maka semua isteri wakil rakyat dari PAS akan menjadi JANDA...... diulangi JANDA.... JANDA..... JANDA. Siapa yang nak ambil mereka jadi bini? Kalau yang bergetah x per la juga, tapi kalau yang menjanda tu adalah bini Nik Ajis, Mat Sabu, Abd. Hadi, Nizar dan otai-otai PAS.... siapa yang mau?

Ok apa pun giler Pakatan Rakyat nie dapat pejuang/// samakan dengan videoklip ini...... terimalah dari hero tamil from Tronoh V Sivakumar dengan lagu nyer .....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pejuang/// tidak sama sekali bertanggungjawab atas sebarang komen yang diberikan oleh sahabat ke dalam artikel pejuang///.