Khamis, 2 Julai 2009

Keluar Pakatan kerana BABI... hehehe.

DAP Kedah/Perlis telah mengambil keputusan untuk keluar dari Pakatan Pembangkang di Kedah. Semuanya gara-gara "babi". Babi ni memang cukup bahaya, bukan sahaja boleh menyebabkan penyakit, malah boleh memecahbelahkan politik sesebuah negeri...dasat betul!

DAP merasakan PAS bertindak terlalu keterlaluan serta nasib bukan bumiputera di Kedah tidak terbela buat masa sekarang di bawah pemerintahan PAS.

Itu DAP di Kedah, yang telah terjaga dari mimpi keseronokan bersama pakatan pembangkang. Mereka telah sedar wujud ketidakadilan serta berat sebelah dalam pemerintahan PAS di Kedah. Layanan yang "lebih kurang" dari PAS juga menjadi salah satu faktor DAP Kedah tidak boleh duduk lama lagi bersama mereka. (Perasaan saja, padahal semua berlaku sempurna adil, oleh kerana kuasa langsung tak dapat dimonopoli oleh mereka (DAP) mula la buat tuntutan tak tentu hala)Tapi bagaimana pula dengan PAS di Pulau Pinang? Masih lagi lena mengipas punggung LGE ka? Bangsa lain telah sedar nasib mereka, bagaimana pula dengan nasib Melayu Islam di Pulau Pinang. Harapan menggunung diletakkan dengan harapan satu wakil diberi peluang memegang portfolio, tapi langsung tidak diendahkan.

PAS di Pulau Pinang masih sanggup bersabar...sabar dari bersuara, bukannya apa, takut-takut bila bersuara, hancurlah ikatan suci pembangkang tu...bangkitlah PAS Pulau Pinang, DAP Kedah tak heran dengan semua tu la...PAS di Pulau Pinang harus bertindak lebih berani dari DAP di Kedah ini!

Good Job USTAZ AZIZAN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pejuang/// tidak sama sekali bertanggungjawab atas sebarang komen yang diberikan oleh sahabat ke dalam artikel pejuang///.